NOWA ODSŁONA KULTOWEJ GRY

PREMIERA WRZESIEŃ 2022

Witaj w Clash II

Clash II jest strategią turową (TBS) bazującą w swojej mechanice na kultowej polskiej grze z roku 1997 – Clash, inspirowana jednocześnie elementami serii Heroes of Might and Magic. Akcja gry osadzona jest w fantastycznym kontynencie Karkhan, gdzie dochodzi do konfliktu religijnego pomiędzy najeźdźcami zwanymi Czystowiercami a rdzennymi mieszkańcami tych ziem Starowiercami. Fabuła gry toczy się kilka lat po wydarzeniach z pierwszej części, kiedy to dominującą siłą pozostają Czystowiercy, wprowadzając w coraz to dalsze rejony swoją wiarę i prawa. Starowiercy zmęczeni i nierozumiejący nowej wiary, postanawiają uwolnić się od wpływów obcej kultury.

Pobierz klienta gry - odkryj nowy świat i rozpocznij swoją przygodę.

POWRÓT
PONADCZASOWEGO
KLASYKA

Fabuła Clash II osadzona jest w mrocznym świecie na kontynencie zwanym Karkhan. Od lat toczą się tam boje pomiędzy najeźdźcami noszącymi znaki Jednego Boga, zwącymi samych siebie Czystowiercami, a ludnością, która od pokoleń zamieszkuje pełne magii ziemie kontynentu, nazywaną pogardliwie Innowiercami.

Clash II oferuje graczom:

  • całkowicie odświeżoną grafikę, z zachowaniem kultowych elementów poprzednika
  • dwie kampanie fabularne – Czystowierców oraz Starowierców, w których wcielimy się w rolę dowódców próbujących przechylić szalę zwycięstwa na stronę swojej wiary
  • zaawansowany system zarządzania ekonomią miasta oparty na systemie pańszczyzny
  • ponad 50 jednostek, które możemy wcielić do naszej armii w tym jednostki magiczne takie jak Golemy, Enty, Gryfy czy Smoki
  • tryb hot seat umożliwiający potyczkę z AI lub z innymi graczami lokalnie
  • tryb multiplayer umożliwiający grę z innymi graczami online
  • klimatyczną oraz poruszającą ścieżkę dźwiękową autorstwa Adama Skorupy
CLASH II

KLASY POSTACI

SZEPTUCHA

Natura jest jak dziewczę. Jest tajemnicza, piękna i zmienna. Daje życie, ale potrafi je również odebrać. Przyodziana w zapach kwiatów, w delikatnej sukni z liści i traw, skrywa niezłomne niczym skała wnętrze. Daje schronienie. Daje wytchnienie. W zamian domaga się tylko szacunku. Nic zatem dziwnego, iż Starowiercy, tak blisko związani z naturą, tak bardzo cenią Szeptuchy, które w swych drobnych ciałach łączą boską wolę z siłą ziemi. Radząc się ich w najcięższych chwilach, niczym dzieci poszukujące wsparcia matki. A one jak każda matka, dla swych dzieci gotowe są zrobić wszystko.

BERSERK

Wśród szeptów słychać, iż wychowały ich niedźwiedzie. Przez wrzące łzy ktoś wspomni wilczą sforę. Lecz z żywych nie pomyśli nikt, iż w niezwykłej biedzie, To szeptuchy odmieniły ich naturę. Pamiętajcie jednak, moje wy niesforne dziatki, Niechaj wejdzie wam to w skórę, Wietrzyk nie rozniesie w gruzy naszej skromnej chatki, Póki nie zamieni się w wichurę. Ludowa kołysanka

CIERPIETNIK

Pełna nazwa zakonu to "Zakon Nieskończonego Miłosierdzia Jedynego", lecz ze względu na powszechną wśród jego członków praktykę samobiczowania, nazywani są oni zazwyczaj Cierpiętnikami. Zgromadzenie powstało niedługo po upadku bractwa Tułaczy, rozwiązanym w wyniku oskarżeń o ludobójstwo, pojawiających się po jednej z pierwszych wypraw Karkhańskich. Oba zakony łączy zaskakująco wiele zasad, mistrzów i samych członków. Kilka nieszczęśliwych wypadków sprawiło jednak, że nie słyszano więcej o teoriach na temat powiązań między dwoma zakonami. Podobnie jak o historykach i wielmożach, którzy je głosili.

INKWIZYTOR

O inkwizytorach należy mówić dobrze lub wcale! Ale byłem uważny… Nie spodziewam się ich tu. Więc… Instytucja ta powołana została przez Świątobliwego Ubaldo de Gamur w celu zwalczenia rosnącej potęgi Klanów i ich guślarzy… Magów. Przez wieki stała na straży Wspólnoty Jedynego, zyskując coraz to większe wpływy, znaczenie i… autorytet. Jeśli Cierpiętnicy budzą kontrowersje, to w zestawieniu z Inkwizycją są to zaledwie śmieszne ploteczki. Bo i jakże taki kolos budzący postrach gdzie tylko stopę postawi, mógłby pozostać czysty jak łza? Dla przykładu, jakim sposobem oparli się nieludzkim mocom? Czyżby stare legendy o wojnie magów to tylko bajki? A może… A może sami korzystają z tych plug __

MNICH

Czasy kiedy mnisi prowadzili pustelniczy tryb życia są bardzo odległe. Obecnie spotkać można ich w opactwach, których niemało w samym Reich’aradzie, ale także i w Karkhańskich klasztorach, które coraz częściej napotkać można na kontynencie, ze względu na rozszerzające się działania misyjne. Mnisi uważani są za posłańców słów Jedynego. Poza modlitwą i przekazywaniem boskich nauk dzikim plemionom, zajmują się także prowadzeniem klasztornych szpitali i lazaretów.

GWARDIA

Halabardnicy wywodzący się z Serajskiej Akademii Książęcej, wraz ze wzrostem politycznego i militarnego znaczenia Sery zyskali nowe życie. Mecenat roztoczony nad akademią przez hojnych, lecz skrytych patronów, pozwolił na udoskonalenie szkoleń, usprawnienie sprzętu, a także na powołanie – cieszących się obecnie statusem niemal elitarnym – jednostek gwardzistów.

TOP